Menimba Ilmu Di Langkawi

Salam perjuangan dan salam ukhwah buat semua sahabat yang cintakan islam dan yang ingin menegakkan islam di muka bumi ini. Ucapan Alhamdulillah pembuka kalam dan ucapan Alhamdulillah sekali lagi kerana saya selamat sampai ke tanah air setelah menimba ilmu di Langkawi beberapa hari yang lalu. Saya bertolak hari sabtu malam ahad dari Machang jam 10.00 malam dan tiba ke tanah air pagi tadi jam 2.00 pagi. Penat belum reda lagi namun perjuangan ini harus diteruskan tanpa rehat yang panjang.

Saya ke Langkawi mengikuti program yang telah diaturkan oleh pihak Urusetia Pembangunan Insan, Belia, Sukan Dan NGO Negeri Kelantan. Program yang bermatlamatkan bagi memperkasakan lagi Kerajaan Islam Di Negeri Kelantan ini dan bagi melihat keharuman wangian islam yang sentiasa subur di Negeri Kelantan di pertahankan dan dijaga oleh semua lapisan masyarakat.

Kelantan di pimpin oleh YAB Tuan Guru' Dato' Hj Nik Aziz Nik Mat (Menteri Besar) dan kepimpinan beliau diterima oleh semua lapisan masyarakat. Kita sebagai pejuang islam haruslah menjaga Kerajaan Islam Negeri Kelantan ini agar syiar islam sentiasa mekar di Negeri ini dan menjadi penyuntik semangat buat sahabat - sahabat di negeri lain. Di sini ada beberapa gambar yang sempat diambil semasa menjalani program ini untuk kenangan buat selamanya.


Setelah berada di dalam bas dari Kelantan. Pihak kami di sambut oleh pihak tuan rumah Negeri Kedah di sebuah Sekolah Rendah Islam Darul Ulum.


Sempat mengambil gambar peribadi di hadapan sekolah yang akan melahirkan pejuang - pejuang dan pemimpin - pemimpin islam yang akan meneruskan bagi mertabatkan islam di muka bumi ini. InsyaAllah.




Pejuang - pejuang islam sentiasa istiqamah dalam perjuangan walaupun berbagai ujian dan cabaran yang sentiasa di hadapi dan di harungi.



Yang Berhormat Dr. Hj Hamdan Mohamad Khalib (Exco Kerajaan Negeri Kedah) menyambut kedatangan daripada rombongan pihak kami. Ukhwah mesti terjalin antara pejuang - pejuang islam agar pihak musuh tidak mengambil peluang daripada rangkaian ukhwah yang lemah. Akhirnya membawa padah kepada jemaah islam.

0 ulasan:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates