PRESIDEN PAS TERJUN LAUT SELAMATKAN MANGSA LEMAS

Tahniah Tuan Guru Presiden telah berjaya menyelamatkan mangsa lemas di Pantai Rusila, Marang pada 14 Feb 2010 di. Kejadian berlaku ketika Tuan Guru sedang berehat bersama keluarganya di tepi pantai tersebut.

Dalam usia 63 tahun, Presiden PAS Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang masih gagah dan pantas untuk menyelamatkan seorang pengunjung yang lemas di Pantai Rusila, Marang. Kejadian berlaku pada hari Ahad, 14 Februari baru-baru ini.

Memang tidak disangka, seorang pemimpin yang punyai ramai pengikut sanggup terjun ke laut sendiri tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahuluinya. Selalunya, orang-orang besar dan pemimpin utama akan suruh anak buah mereka terjun untuk selamatkan mangsa.


Usia 63 tahun tidak menghalang Dato' Presiden bertindak pantas terjun dan berenang menyelamatkan mansgsa. Inilah sikap pemimpin yang sebenar, sayangnya pada rakyat mengatasi keselamatan nyawanya sendiri. Pada hak Dato' Presiden boleh menjerit mengarahkan anak buahnya menyelamatkan mangsa, tetapi beliau tidak berbuat demikian, beliau sanggup mempetaruhkan nyawa demi nyawa orang lain. Sikap inilah yang wajar dicontohi oleh pemimpin-pemimpin yang lain.

0 ulasan:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates